Bezpieczeństwo kierowcy i ciągłość transportu - rozwiązania w kryzysie COVID-19

Scris de: Sample HubSpot User in data de: 2020-04-30 12:35:28

siguranta-soferilor-transporturilor-in-criza-covid

Praca kierowców ciężarówek jest ciężka i ryzykowna. Bycie profesjonalnym kierowcą, szczególnie w obecnym kontekście pandemii COVID-19, wiąże się z narażeniem na wiele niebezpieczeństw i wymaga dużej odpowiedzialności, ponieważ cała gospodarka zależy od nieprzerwanej kontynuacji operacji logistycznych, dystrybucyjnych i transportowych w ogóle.

Jakie są główne zagrożenia, na które narażeni są kierowcy i jakie są rozwiązania, aby zmniejszyć to ryzyko, aby mogli nadal bezpiecznie działać? Poniżej udzielimy odpowiedzi na te pytania.

Ryzyko wynikające ze specyfiki działalności

Praca profesjonalnego kierowcy jest wymagająca, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Kierowcy pozostają w ustalonych pozycjach przez długi czas, jeżdżąc nieprzerwanie do 5-6 godzin, co na dłuższą metę może mieć negatywny wpływ na ich zdrowie.

Oprócz prowadzenia pojazdu często jednak biorą udział w innych czynnościach związanych z ryzykiem wypadków: załadunku lub rozładunku transportowanych towarów, sprzęgania / odłączania przyczep, konserwacji pojazdów i innych.

Niektóre badania wykazały nawet, że wiele wypadków przy pracy wśród kierowców ciężarówek jest spowodowanych upadkiem z wysokości kabiny lub rampy załadunkowej.

Co więcej, kierowcy przewożący niebezpieczne substancje lub towary mają dodatkowe ryzyko, a ich odpowiedzialność jest jeszcze większa.

Pandemia COVID-19 spowodowała oczywiście nowe wyzwania dla kierowców. Oprócz ryzyka zakażenia wirusem, kierowcy mogą teraz mieć ograniczony dostęp do obszarów serwisowych (toalety, miejsca do jedzenia itp.) Wzdłuż korytarzy transportowych, którymi muszą podążać, zakaz opuszczania kabiny w celu obowiązkowego odpoczynku lub bardzo długi czas oczekiwania na przejściach granicznych.

Uważaj na ryzyko wypadków drogowych w czasie kryzysu COVID-19

Zmęczenie kierowcy jest czynnikiem, który znacząco przyczynia się do spowodowania co najmniej 20% wypadków z udziałem pojazdów towarowych.

Europejskie przepisy wprowadzone w celu zapewnienia kierowcom wystarczającego czasu odpoczynku w celu zmniejszenia zmęczenia i wypadków, w kontekście pandemii COVID-19, stanowią odstępstwa, które umożliwiają teraz nieprzerwaną jazdę przez maksymalnie 5,5 godziny i maksymalnie 11 godzin jazdy dziennie (od poprzedniego 9-godzinnego limitu).

Zmiany te zwiększyły stres fizyczny i psychiczny kierowców, zwiększając w ten sposób ryzyko wypadków. A niefortunne konsekwencje wypadków drogowych są dobrze znane - opóźnienia w dostawach, uszkodzenia pojazdów lub transportowanych towarów, obrażenia kierowcy i pasażera lub, w najgorszym przypadku, śmierć.

Zużyte opony i awarie

Bez względu na to, jak dobrze utrzymana jest flota, w pewnym momencie pojazdy staną w obliczu zepsutych, czy zużytych opon lub awarii.

Może to mieć wiele przyczyn: wadliwe drogi, trudne warunki pogodowe, przeciążenie pojazdu, aby transport mógł dotrzymać wielu terminów, brak wymiany części na czas i tak dalej.

Takie incydenty mogą powodować dodatkowy stres i ryzyko dla kierowców, a także znaczne straty dla przewoźnika lub jego klientów, jeśli ucierpią czasy dostawy i jakość towarów.

Bezpieczeństwo osób i pojazdów

Dostęp do bezpiecznego parkowania to problem, który istniał jeszcze przed kryzysem spowodowanym pandemią COVID-19. Według niektórych statystyk w ubiegłym roku w Europie było tylko 57 bezpiecznych parkingów certyfikowanych dla przewoźników i 500 parkingów uznanych za bezpieczne.

W tych warunkach, jeśli parkują w obszarach niebezpiecznych, kierowcy mogą spotkać się z kradzieżą lub zniszczeniem pojazdów lub transportowanych towarów, a nawet narażać własne bezpieczeństwo na niebezpieczeństwo.

truck-transport-hand-with-gps-location-call-center-service

Jakie są rozwiązania, aby zmniejszyć ryzyko ponoszone przez zawodowych kierowców podczas kryzysu COVID-19?

Menadżerowie flot i właściciele firm mają do dyspozycji szereg działań i rozwiązań technicznych, które mogą wdrożyć, aby zapewnić bezpieczeństwo kierowców i ciągłość transportu w nowym klimacie społeczno-gospodarczym. Takie środki zapewniają nie tylko dobre samopoczucie kierowców i społeczeństwa, ale także długoterminową wydajność i sukces firm transportowych.

1. Przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących czynności kierowcy

Mogą one obejmować między innymi:

  • Wyposażenie wszystkich kierowców w niezbędny sprzęt ochrony osobistej - maski na twarz, środki dezynfekujące, rękawiczki.
  • Dezynfekcja w ustalonych odstępach czasu pojazdów i stacji załadunku / rozładunku itp.
  • Wyposażenie kierowców we wszystkie niezbędne dokumenty i pozwolenia na pokonanie trasy bez incydentów.
  • Zapewnienie, że wszystkie pojazdy we flocie poruszają się po uzgodnionych obowiązkowych trasach.

Ten ostatni środek wymaga oczywiście zastosowania platformy telematycznej, która umożliwia monitorowanie GPS ruchów pojazdu i komunikację z kierowcami w czasie rzeczywistym, na przykład oferowaną przez SafeFleet.

2. Monitorowanie zgodności z okresami prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców

Jak wspomniano powyżej, zmęczenie nagromadzone przez kierowców po długiej jeździe, jest ważnym czynnikiem ryzyka wypadków drogowych. Aby zapobiec wypadkom - i związanym z nimi znacznym kosztom dla firmy - menadżerowie flot muszą być w stanie śledzić dane z tachografów zainstalowanych w pojazdach, które szczegółowo pokazują aktywność kierowców i przerwy przez nich robione (lub nie).

Na przykład pakiet SafeTacho oferowany przez SafeFleet umożliwiają menadżerom flot:

  • Szybkie pobieranie danych tachografu i dostęp do nich zdalnie - za pośrednictwem pakietu TachoDownload
  • Śledzenie w czasie rzeczywistym stanu kierowcy (dostępny / jazda / praca / odpoczynek), czas pozostały do ​​następnej przerwy itp. - dzięki pakietowi Tacho RealTime
  • Zapewnienie organom pełnych informacji o działaniach kierowców, niezależnie od krajów, przez które przejeżdżają - za pośrednictwem pakietu TachoDriver.

3. Skuteczne kierowanie pojazdów w tranzycie podczas pandemii COVID-19

Pandemia COVID-19 wywołała lawinę mniej lub bardziej skoordynowanych środków między państwami, które starają się zminimalizować rozprzestrzenianie się infekcji. W rezultacie wiele przejść granicznych zostało zamkniętych, a pojazdy towarowe zmuszone są jechać pewnymi trasami między miejscami docelowymi, a odstępstwa od nich są surowo karane.

Ograniczenia te w wielu przypadkach doprowadziły do ​​dłuższego czasu oczekiwania na granicach, a także do ograniczenia dostępu kierowców transportu do różnych podstawowych usług (toalety, miejsca wyżywienia itp.).

W tych warunkach zastosowanie wydajnego rozwiązania do wyznaczania trasy dla pojazdów flotowych stało się jeszcze ważniejsze. Funkcje routingu tras oferowane przez platformę SafeFleet mogą pomóc menadżerom flot w:

  • Automatycznym optymalizowaniu trasy, biorąc pod uwagę ograniczenia w różnych regionach, czasy oczekiwania na granicach, istotne miejsca lub inne zmienne (warunki ruchu, zamknięte drogi itp.)
  • Wybraniu najlepszej trasy, aby zaoszczędzić paliwo i dotrzymać uzgodnionego czasu dostawy.
  • Szybkim dostosowaniu operacji, gdy wystąpią zmiany w harmonogramie - w zależności od otrzymanych nowych zamówień, liczby dostępnych kierowców, godzin pracy itp.
  • Zmniejszeniu kosztów dostawy nawet o 30% i skróceniu czasu dostawy odpowiednio o 30%.

4. Środki bezpieczeństwa dla kierowców i pojazdów

Aby zapobiec kradzieży i zapewnić szybką pomoc kierowcom w obliczu różnych incydentów, floty samochodowe mogą wprowadzić dodatkowe środki bezpieczeństwa. Na przykład usługi bezpieczeństwa oferowane przez SafeFleet obejmują:

  • Przycisk alarmowy - fizyczny przycisk zainstalowany na wyciągnięcie ręki kierowcy w kabinie, który pozwala mu natychmiast powiadomić zarządcę floty w przypadku awarii. Niezależnie od charakteru sytuacji awaryjnej pojazd zostanie natychmiast zlokalizowany, a kierownik floty może podjąć niezbędne działania lub zwrócić się o pomoc do innych służb ratunkowych.
  • Unieruchomienie pojazdu - w przypadku zgłoszenia kradzieży pojazdu we flocie, można go zlokalizować i unieruchomić zdalnie, bezpośrednio z platformy SafeFleet.

Podsumowując, istnieją rozwiązania mające na celu zmniejszenie ryzyka i wyzwań, przed którymi stają zawodowi kierowcy i menedżerowie flot, i ich wdrożenie nie powinno być ignorowane, szczególnie w obecnym kontekście kryzysu COVID-19. W zależności od bieżących potrzeb Twojej firmy zapewniamy Ci spersonalizowane propozycje i usługi.

cta_safety_PL

 

Zapisz się na bloga

Ostatnie artykuły

Popularne artykuły