Autonomiczne pojazdy elektryczne konstrukcji Baidu i Geely wkroczą do gry
Za trzy lata, zgodnie z deklaracjami producentów, ma pojawić się na rynku autonomiczny samochód elektryczny, wyprodukowany przez konsorcjum firm Baidu i Geely. Mówiąc o rynku należy wskazać rynek Państwa Środka, przynajmniej na razie. Czy jednak wyłącznie tam auta będą sprzedawane, czas pokaże. Motoryzacja elektryczna, a na dodatek autonomiczna może rządzić się swoimi prawami.
Baidu, Geely i...
... i jeszcze Volvo. Wątek Volvo jest tu bardzo istotny. Otóż od 2018 r. kwitnie współpraca Baidu z Volvo dotycząca elektromobilności, a Volvo od 2010 r. należy do Geely.
Baidu to jedna z największych światowych firm z branży usług internetowych i sztucznej inteligencji (ang. AI - artificial intelligence).
Kto co wnosi
Platforma jazdy autonomicznej Apollo to wkład Baidu, a wiedza i technologie, z naciskiem na bezpieczeństwo to wkład Volvo. Geely uzupełnia tę układankę o doświadczenie produkcyjne.
Systemy autonomiczne - chińska specjalizacja
W Chinach nad systemami jazdy autonomicznej toczą się zaawansowane prace. Można powiedzieć, że to chińska specjalizacja, a Baidu zalicza się do czołowych graczy. Prognozy wskazują, że w ciągu kolejnych dekad Chiny staną się największym, pojedynczym rynkiem pojazdów autonomicznych na świecie. Według danych IHS Markit, sprzedaż samochodów samosterujących w Państwie Środka osiągnie poziom ok. 14,5 mln egzemplarzy, zaś na całym świecie ok. 34 mln rocznie. Volvo oczekuje, że do połowy przyszłej dekady pojazdy autonomiczne będą odpowiadać za 1/3 rocznej sprzedaży firmy.
Źródło: orpa.pl
Grafika: zpf961, Pixabay