Zgodnie z danymi ACEA, Europa osiągnęła ponad 20 proc. udział w rynku nowych samochodów elektrycznych w 2020 r.
Składowe wyniku
Na ten wynik złożyły się rejestracje pojazdów z możliwością ładowania energią elektryczną z zewnętrznego źródła (elektryczne i hybrydowe plug-in).
Wzrost na tle spadków
Wynik jest tym bardziej godny odnotowania, że kryzys wywołany pandemią dał się motoryzacji mocno we znaki. Widać to na słupkach sprzedaży, które wręcz poszybowały w dół. Łączny spadek rejestracji wyniósł aż 3 miliony sztuk. A tymczasem modele “z wtyczką” zanotowały największe wzrosty.
Co 6. to elektryczny
W IV kwartale minionego roku niemal co szósty samochód osobowy zarejestrowany w UE posiadał napęd elektryczny (16,5 proc.). Udział aut czysto elektrycznych w całkowitej sprzedaży wyniósł 10,5 proc., a jeszcze rok wcześniej osiągnął 3 proc.
A w Polsce?
A w Polsce aut zelektryfikowanych przybywa również, choć nie z takim impetem jak w Europie zachodniej. Od stycznia do listopada 2020 r. ich liczba wzrosła o 120 proc.
Ładowanie nieco w tyle
Punktów dostępowych w całej UE jest niecałe 200 000, z czego 75 proc. znajduje się na terenie tylko 4 państw: Niderlandów, Niemiec, Francji i Wlk. Brytanii. W Polsce sieć ogólnodostępnych stacji ładowania uległa powiększeniu aż o 36 proc. r/r (red.)" - powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Więcej: cire.pl